Obchodní a dodací podmínky
Na této stránce naleznete zkrácený přehled hlavních bodů obchodních podmínek. Váš nákup na www.jungheinrich-profishop.cz se řídí plným zněním obchodních podmínek, ke stažení ZDE:
Plné-znění-VODP-Eshop-verze.pdf
Obchodní podmínky
v 202501
Provozovatelem internetového obchodu www.jungheinrich-profishop.cz a www.shop.jungheinrich.cz je: Jungheinrich (ČR) s.r.o., se sídlem Říčany, Modletice 101, PSČ 251 01, Česká republika, IČ: 47123591, DIČ: CZ47123591, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp.zn. C 12802
Bankovní spojení: 1120810176/0100 Telefonní kontakt: 313333111
E-mail: info@jungheinrich.cz nebo profishop@jungheinrich.cz
1. Základní ustanovení
Tyto obchodní podmínky vymezují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího (podnikatel či spotřebitel) a platí pro nákup v internetovém obchodě www.jungheinrich-profishop.cz a internetovém obchodě www.shop.jungheinrich.cz s tím, že ten je určen jen pro kupující-podnikatele, a tedy se neuplatní ustanovení těchto obchodních podmínek vztahující se výhradně ke kupujícímu-spotřebiteli. Práva a povinnosti účastníků kupní smlouvy uzavřené v rámci uvedeného internetového obchodu se řídí, není-li v těchto obchodních podmínkách stanoveno jinak, příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „OZ“), a v případě smluv uzavíraných se spotřebiteli též souvisejícími předpisy České republiky na ochranu spotřebitele.
2. Vymezení pojmů
Internetovým obchodem se rozumí internetový obchod www.jungheinrich-profishop.cz a/nebo www.shop.jungheinrich.cz. Internetový obchod www.shop.jungheinrich.cz je určen výhradně pro kupující-podnikatele, internetový obchod www.jungheirich-profishop.cz je určen pro kupující-podnikatele i pro kupující-spotřebitele.
Prodávajícím se rozumí provozovatel internetového obchodu, který v rámci své podnikatelské činnosti prodává kupujícím zboží ze své nabídky.
Kupujícím se rozumí kupující-podnikatel a kupující-spotřebitel, přičemž:
a) Kupujícím – spotřebitelem se rozumí zákazník internetového obchodu www.jungheinrich-profishop.cz, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání nakupuje zboží v rámci internetového obchodu.
b) Kupujícím – podnikatelem se rozumí zákazník internetového obchodu www.jungheinrich-profishop.cz nebo www.shop.jungheinrich.cz, který nakupuje zboží nabízené v rámci internetového obchodu pro vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činnost či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Pokud kupující objednává zboží v pozici podnikatele, je povinen uvést již ve své objednávce své identifikační číslo (IČO) a daňové identifikační číslo (DIČ). Pokud při registraci zákaznického účtu uvede kupující své IČO, bude na něj nahlíženo jako na kupujícího – podnikatele.
V případě, že je dále jako strana kupní smlouvy uváděn pouze kupující bez rozlišení kupujícího-podnikatele či kupujícího-spotřebitele, vztahuje se dané ustanovení na oba typy kupujících.
Kupní smlouvou se rozumí smlouva uzavřená ke koupi zboží nabízeného v rámci internetového obchodu mezi prodávajícím a kupujícím- podnikatelem či kupujícím-spotřebitelem.
3. Uzavření kupní smlouvy
3.1. Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v internetovém obchodě a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit.
3.2. Veškerá prezentace zboží umístěná v rámci internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ se nepoužije. Po dokončení objednávky bude kupujícímu zasláno automatické e-mailové potvrzení o přijetí této objednávky. Zasláním automatického potvrzení o přijetí objednávky není uzavřena kupní smlouva. Za okamžik uzavření kupní smlouvy se považuje okamžik potvrzení objednávky pracovníkem prodávajícího, a to e-mailem, telefonicky, či jinou formou.
3.3. Uzavřením kupní smlouvy vzniká prodávajícímu závazek dodat zboží kupujícímu a kupující je povinen zboží převzít a uhradit kupní cenu zboží, včetně sjednaných nákladů na dopravu, balné apod. Nedílnou součást uzavřené kupní smlouvy tvoří tyto obchodní podmínky, přičemž odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi pro případ, že bude uzavřena kupní smlouva, souhlasí.
3.4. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které kupující používá. Prodávající nenese jakoukoli odpovědnost za chyby při přenosu dat, případně za škodu v rámci výpadku ICT.
3.5. Vlastnické právo přechází na kupujícího-spotřebitele okamžikem převzetí zboží kupujícím-spotřebitelem.
3.6. Vlastnické právo přechází na kupujícího-podnikatele po převzetí zboží kupujícím-podnikatelem či po úplném zaplacení kupní ceny podle toho, co nastane později (výhrada vlastnického práva prodávajícího). Kupující-podnikatel je povinen po dobu výhrady vlastnického práva prodávajícího zboží odpovídajícím způsobem označit jako vlastnictví prodávajícího. Eventuální náklady prodávajícího spojené s uplatněním výhrady vlastnictví (včetně případných nákladů na právní služby a soudní výlohy) jdou k tíži kupujícího. Kupující-podnikatel nese po celou dobu trvání výhrady vlastnictví riziko vzniku škody, riziko odcizení, náklady spojené se skladováním, pojištěním, riziko škody způsobené třetím osobám a jakékoliv jiné související náklady a rizika. Kupující-podnikatel je povinen po dobu platnosti výhrady vlastnického práva prodávajícího pojistit dodané zboží proti všem rizikům. Kupující-podnikatel je povinen neprodleně oznámit prodávajícímu všechny škody na dodaném zboží, jakož i všechna exekuční opatření vůči tomuto zboží podléhajícímu výhradě vlastnického práva a zaslat prodávajícímu kopie přípisů týkajících se exekučního řízení, kterým může být zboží ohroženo. Kromě toho je kupující-podnikatel povinen učinit veškerá opatření k tomu, aby zboží, na něž se vztahuje výhrada vlastnického práva prodávajícího, nebylo zahrnuto do majetku kupujícího-podnikatele a nepodléhalo tak exekuci. V případě zahájení insolvenčního řízení na majetek kupujícího-podnikatele je kupující-podnikatel povinen oznámit tuto skutečnost neprodleně prodávajícímu a zároveň učinit veškerá opatření, jakož i poskytnout prodávajícímu veškerou součinnost, aby zboží, na nějž se výhrada vlastnictví vztahuje, nebylo zahrnuto do majetkové podstaty kupujícího-podnikatele. Kupující-podnikatel v případě, že je v prodlení s úhradou svých závazků vůči prodávajícímu, je povinen dodané zboží, na které se vztahuje výhrada vlastnického práva prodávajícího, kdykoliv na požádání prodávajícího vydat zpět, a to i kdyby se toto nacházelo u třetí osoby.
4. Cena a platební podmínky
4.1. Ceny zboží a dopravy jsou uváděny bez DPH. Celková cena zboží i dopravy a případně dalších poplatků, které je kupující povinen zaplatit, včetně DPH, je zobrazena v souhrnu před finálním potvrzením objednávky.
4.2. Platba je možná pouze bezhotovostním převodem na účet prodávajícího, a to na základě prodávajícím vystavené faktury se splatností 21 dní. Faktura/ daňový doklad bude kupujícímu zaslána elektronickou poštou na emailovou adresu uvedenou v objednávce, či samostatně poštou na adresu kupujícího.
4.3. Prodávající si vyhrazuje právo požadovat po kupujícím zaplacení zálohy, a to až do výše 100% hodnoty objednávky. V případě, že je záloha požadována, je vystaven doklad "Zálohová faktura - daňový doklad". Po dodání zboží je na daňovém dokladu hodnota zálohy odečtena.
4.4. V případě oprávněného odstoupení od kupní smlouvy po zaplacení zálohy jsou peníze nebo jejich příslušná část obratem odeslány zpět na číslo účtu, ze kterého byly převedeny, pokud není dohodnuto jinak. V případě oprávněného odstoupení od kupní smlouvy po dodání zboží a zaplacení kupní ceny je příslušná částka odeslána zpět na číslo účtu, ze kterého byla převedena, a to obratem po dodání zboží zpět Prodávajícímu.
4.5. Veškeré změny a změny cen na internetovém obchodě jsou vyhrazeny. Prodávající si vyhrazuje chyby při zveřejnění na internetových stránkách. Nabídka zboží dle webových stránek prodávajícího platí do vyprodání zásob či ztráty schopnosti prodávajícího plnit, přičemž počet akčních kusů je v nabídce vždy uveden, případně po určenou dobu. Cena je platná v době objednání.
5. Dodání zboží
5.1. Zboží lze dodat kupujícímu po celé České republice. Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v objednávce, případně provozovna prodávajícího, je-li kupujícím zvolen jako způsob doručení osobní odběr, a to
Provozovna Modletice 101, Říčany 251 01
Provozovna Hněvotín 445, Olomouc 783 47
Osobní odběr na provozovnách je možný pouze po předchozí domluvě termínu!
5.2. Kupující je povinen si v místě dodání zboží převzít, v opačném případě bude zboží na jeho náklady uskladněno a po domluvě také na jeho náklady znovu odesláno.
5.3. Součástí dodání zboží není jeho instalace.
5.4. Dodávky zboží budou dle dostupnosti produktů a provozních možností prodávajícího realizovány v co nejkratším termínu, obvykle 5 - 21 pracovních dnů. Ve výjimečných případech, nebo pokud není zboží skladem, může být dodací lhůta i delší, o čemž bude kupující bezodkladně po zjištění této skutečnosti vyrozuměn. Informace o dodacích lhůtách uvedené na webových stránkách prodávajícího jsou pouze informativní.
5.5. Prodávající neodpovídá za opoždění dodávek na základě vyšší moci a událostí, které prodávajícímu podstatně ztíží či znemožní dodávky. Za zásah vyšší moci jsou považovány zejména, nikoliv však výhradně: zásah blesku, bouře, povodně, zemětřesení a jiné přírodní katastrofy; epidemie; nehody
postihující výrobu či skladování produktů, celkové či částečné přerušení dodávek surovin nebo energií, porucha strojů; potíže pracovního rázu jako např. stávky, zpomalení či uzavření výroby, nedostatek pracovních sil; válka, občanské nepokoje, blokády, vandalismus a demonstrace; jednání či nejednání jakéhokoliv vládního či administrativního orgánu včetně embarg, licenčních kontrol či omezení produkce a distribuce; jakékoliv příčiny, které prodávající nemůže přiměřeně ovlivnit. Za případy vyšší moci jsou považovány překážky, které nastanou u samotného prodávajícího, u dodavatelů prodávajícího nebo jejich subdodavatelů. Uvedené skutečnosti opravňují prodávajícího k posunutí dodávky o dobu trvání překážky a přiměřenou dobu potřebnou k realizaci dodávky. Pokud se pro prodávajícího stala dodávka zboží nebo služeb pro překážku nemožnou či neuskutečnitelnou, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.
5.6. Ocitne-li se prodávající v prodlení, popř. pokud je dodání zboží nebo služeb nemožné z důvodů způsobených prodávajícím, je kupující oprávněn odstoupit od smlouvy po uplynutí písemně poskytnuté přiměřené dodatečné lhůty, nejméně však o dobu trvání překážky. Právo kupujícího odstoupit od smlouvy se vztahuje zásadně pouze na ještě nesplněnou část smlouvy.
6. Odstoupení od smlouvy
6.1. Strany kupní smlouvy jsou oprávněny od smlouvy odstoupit v případě podstatného porušení smlouvy druhou smluvní stranou a dále v případech výslovně uvedených v těchto obchodních podmínkách.
6.2. Kupující-spotřebitel
V souladu s ustanovením § 1829 OZ má kupující-spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů do 14 dní od převzetí zboží, resp. od převzetí poslední dodávky zboží, je-li obsahem koupě několik druhů zboží nebo se zboží skládá z několika částí (postačí odeslat 14. den lhůty). Rozhodne-li se kupující-spotřebitel pro odstoupení v této lhůtě, a dodrží níže uvedené podmínky, bude mu vrácena kupní cena a náklady na nejlevnější nabízený způsob dodání zboží od prodejce ke kupujícímu. V souladu s § 1820 odst. 1 písm. j) a § 1832 odst. 3 OZ nese kupující-spotřebitel při odstoupení od kupní smlouvy dle § 1829 a násl. OZ náklady spojené s navrácením zboží. Toto právo neslouží jako způsob řešení reklamace zboží.
Rozhodnete-li se pro odstoupení v této lhůtě, prosíme Vás o dodržení níže uvedených podmínek:
Nejpozději 14. den po převzetí zboží musí být prodávajícímu odeslán projev vůle o odstoupení od smlouvy.
Zboží doručte zpět na vlastní náklady na sklad Jungheinrich (ČR) s.r.o., Modletice 101, Říčany 251 01, a to nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
Zboží, které budete odesílat v rámci tohoto odstoupení, doporučujeme vracet v původním neporušeném obalu, zboží nesmí nést známky použití, musí být nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství, záručního listu, návodu atd.) a s kopií dokladu o koupi. Neposílejte zboží na dobírku. Doporučujeme Vám zboží pojistit.
Peníze za zboží a náklady na nejlevnější nabízený způsob dodání zboží z internetového obchodu Vám budou vráceny stejným způsobem, jako byly obdrženy, nebo dle dohody složenkou nebo převodem na Váš účet, a to do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen kupujícímu vrátit všechny vynaložené prostředky dříve, než mu kupující předá zboží nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal bez vad a bez poškození.
Byla-li snížena hodnota zboží (došlo k částečnému spotřebování či opotřebování zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti; zboží není kompletní nebo bylo poškozeno) je kupující povinen prokazatelně chybějící hodnotu nahradit v
užíváním zboží v rozporu s § 1833, na kupní cenu.
Pokud byly předmětem uzavřené smlouvy služby a bylo započato s jejich plněním, potom má kupující povinnost uhradit poměrnou část ceny za spotřebované služby, pokud kupující od smlouvy odstoupil.
Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
Kupující v pozici spotřebitele nemůže odstoupit od uzavřené smlouvy v případech stanovených v § 1837 OZ.
6.3. Prodávající
Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené s kupujícím v těch případech, kdy se zboží již nevyrábí nebo nedodává, nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží, resp. není možné dodat prodávajícímu zboží od dodavatele prodávajícího za původně udávanou cenu.
Dále je také prodávající oprávněn odstoupit v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá). Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení prvních tří číslic na místo čtyř; o jednu cifru nižší cena (např. při udávání ceny „vypadne“ jedna číslice); zjevně nízká cena zboží (např. o 50 % nižší cena, než je pro tento druh a typ zboží obvyklé, aniž by u zboží bylo uvedeno, že se jedná o výprodej či o jinou slevovou akci); a jiné zjevné chyby v psaní, zjevné chyby v popisu zboží, obrázku atd., nebo v případě zjevně mylné chyby v informaci podané operátorem zákaznického centra.
V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v nejkratším možném termínu a to do 10 pracovních dnů, nejpozději však do 30 dnů od storna objednávky ze strany prodávajícího.
Prodávající může dále odstoupit od smlouvy v případě, že bude mít důvodnou obavu a podezření na zneužití osobních údajů stran, platebních karet, osobních dokladů apod.
Výše uvedená ustanovení se analogicky použijí i pro zrušení (stornování) objednávky.
7. Práva z vadného plnění, záruka
7.1. Prodávající odpovídá za to, že zboží nemá v době převzetí vady.
7.2. Kupující je povinen při převzetí zboží od přepravní služby provést pečlivě kontrolu neporušenosti přepravního obalu. V případě, že obal je poškozen, je kupující povinen uvést tuto informaci do předávacího protokolu přepravní služby, resp. přepravního listu dopravce. Jakékoli poškození zásilky je kupující povinen neprodleně oznámit prodávajícímu.
7.3. Kupující je před prvním použitím povinen prostudovat návod k použití či návod na obsluhu a případné záruční podmínky a následně se těmito informacemi důsledně řídit, v opačném případě se vystavuje nebezpečí, že svým nesprávným užíváním věc poškodí a nebude moci vzniklou vadu uplatnit v rámci svého práva plynoucího z odpovědnosti prodávajícího za vady.
7.4. Kupující je oprávněn reklamovat vady zboží, které se na zboží projeví v době dvou (2) let od převzetí zboží, přičemž Kupující-podnikatel je povinen oznámit prodávajícímu vadu zboží bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit. Pokud prodávající poskytl na zboží záruku za jakost, je možné vytknout vadu zboží krytou zárukou, která se u zboží vyskytla po jeho dodání, ve lhůtě určené délkou poskytnuté záruční doby.
7.5. Kupující je reklamaci povinen uplatnit písemně, včetně elektronické formy, a to na adresách prodávajícího uvedených v záhlaví těchto obchodních podmínek. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Při reklamaci je kupující povinen předložit doklad prokazující nabytí reklamovaného zboží od prodávajícího.
7.6. Kupující- spotřebitel je dále v reklamaci povinen určit, zda požaduje odstranění vady dodáním nového zboží či opravou zboží. Pokud prodávající odstranění vady vybraným způsobem odmítne, či se jedná o opakující se vadu, nebo je vada podstatným porušením smlouvy, nebo z prohlášení prodávajícího či z okolností je zjevné, že nebude vada odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího-spotřebitele, je kupující-spotřebitel oprávněn požadovat přiměřenou slevu, nebo od smlouvy odstoupit.
7.7. Kupující-podnikatel je v uplatněné reklamaci povinen určit, jaký způsob vyřízení reklamace při splnění zákonných podmínek uplatňuje dle §2106 či §2107 OZ.
7.8. O podané reklamaci prodávající vydá kupujícímu-spotřebiteli písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Dále prodávající vydá spotřebiteli potvrzení, které zašle na e-mail spotřebitele o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. V případě zamítnutí reklamace prodávající spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.
7.9. O reklamaci prodávající rozhodne ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace bude dále vyřízena, a to včetně odstranění vady, bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30ti kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím písemně nedohodne jinak. Po marném uplynutí této lhůty má kupující-spotřebitel právo na přiměřenou slevu či odstoupení od smlouvy.
8. Mimosoudní řešení sporu mezi prodávajícím a kupujícím-spotřebitelem
8.1. V případě, že dojde mezi prodávajícím a kupujícím-spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může kupující-spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2
e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
8.2. Pro vyloučení pochybností žádné ustanovení těchto podmínek nevylučuje možnost kupujícího-spotřebitele obrátit se se svým nárokem na příslušný soud.
Ochrana osobních údajů
Prohlášení prodávajícího k ochraně osobních údajů lze nahlédnout na www.jungheinrich-profishop.cz/service/obchodn-a-dodac-podmnky/prohlaseni-o-ochrane-osobnich-udaju/